"Margareta Paslaru Un mit al muzicii usoare romanesti” – compozitorul George Grigoriu, Super Magazin 07.1994; “O legendă vie a României, o artistă cu totul speciala” - J.National 9.07.2008; “Margareta Paslaru este o mare, mare artista” – regizoarea Elisabeta Bostan, Adevarul 27.09.2008; “Mitul Margareta Paslaru continua sa traiasca!” – Jurnalul Saptamanii, Tel Aviv 5.11.2009 I. Segal; “Talentul universal al Margaretei Paslaru reprezinta intr-adevar un fenomen extraordinar” – Borba, Belgrad 1965; “Am considerat parcurgand paginile de creatie ale Margaretei Paslaru ca domnia sa face parte din clasicismul muzicii romanesti prin valoarea compozitiilor” - prof. dr. Mihai Cosma TVR3 2010; “Margareta Paslaru figureaza in Lexiconul Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor” – muzicologul Viorel Cosma - Aula Uniunii Compozitorilor 22.09.2008; “La începutul primăverii, doamna Margareta Pâslaru, un adevărat icon al muzicii românești, pășește în cel de-al 63 an de carieră artistică iar Muzeul Municipiului Bucureşti o omagiază prin organizarea unei expoziții retrospective. Margareta Pâslaru este o figură emblematică a lumii artistice românești, cântăreață, compozitoare, actriță și realizatoare TV și radio.” - muzeulmunicipiuluibucuresti.ro 26.02.2021; “Margareta Pâslaru este onorată ca una dintre cele mai complexe personalităţi ale culturii româneşti, cu o carieră absolut fabuloasă.” - Rador.ro, 09.07.2021

Faceți căutări pe acest blog

luni, 13 octombrie 2014

Margareta Paslaru si Cornel Ilie invitati in emisiunea "Bucurestiul in pagini si imagini sonore"- partea a III-a

Sursa: radioromaniacultural.ro/ 13.10.2014/ autor Relus Muresan
http://www.radioromaniacultural.ro/bucurestiul_in_pagini_si_imagini_sonore_amintiri_din_bucuresti_povesti_despre_bucuresti-21894

Amintiri din București, povești despre București

În cartea intitulată Eu și timpul. Viață, vocație, viziune, autoarea, doamna Margareta Pâslaru, scrie:


“Reușind cu succes la audiție, am fost inclusă în toate spectacolele care aveau loc pe scena Casei de Cultură. Cântam și în deplasare pentru muncitorii fruntași (cum se numeau atunci) ai Uzinelor Grivița Roșie, publicul mă chema la “bis”, ceea ce se întâmpla mai rar printre artiștii amatori. Simțeam că oamenii mă plac, unii chiar îmi cereau autografe așteptându-mă la intrarea artiștilor.  Succesul constant l-a convins pe directorul Ilinski să mă includă (un an mai târziu) și în spectacolul ce avea să fie televizat în direct. Doamna Ileana Pop, împreună cu regizorul Vlad Bâtcă au realizat în 1959 emisiunea. N-am putut dormi de fericire când mi s-a spus că mă număr printre cei aleși. Ulterior, am apărut în numeroase spectacole televizate la Casade Cultură.  În seara aceea, surpriza de final se numea Trio Grigoriu: incredibil, voi cânta pe aceeași scenă cu marile vedete. Vai, ce bucurie, eram “colegi” de spectacol pe aceeași scenă, ba chiar le puteam urmări gesturile din culise. Uluitor! După spectacol, cei trei au chemat un taxi și m-au întrebat dacă merg în aceeași direcție cu ei.
- Mulțumesc, mă puteți lăsa la bunicii din Aviator Paul Urechescu?
- Da, sigur, este în drumul nostru. Noi ne oprim la Televiziune, pe-aproape.
In vremea aceea, taxiul era un lux pe care puțini și-l puteau permite. Geamurile erau deschise, vântul îmi înfoia bretonul, răcorindu-mi fruntea încinsă. A mă plimba cu taxiul după ce am făcut “bis” la Casa de Cultură părea ceva, cum să spun, ceva ca-n filme…”


Am spicuit din cartea Eu și timpul.Viață, vocație, viziune, aparută în anul 2012 la Editura Curtea Veche. Mai multe amintiri din București și povești despre București vă vor spune cei doi invitați ai mei: doamna Margareta Pâslaru şi dl dr. Cornel Ilie, coordonator al sectiei Patrimoniu a Muzeului Naţional de Istorie a României.

Fiţi pe recepţie luni, 13 oct., la ora 21,00!
Vă aşteptam cu mult drag!
Reluş Mureşan



Click video: Margareta Paslaru – Cum e oare    https://www.youtube.com/watch?v=yVw_1sFyR1s

_____________________________________________________________________________________________________________

Puteti asculta emisiunea aici:






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu