Sursa: like5.ro, 10.11.2023, Exista o margareta cu petale colorate: Margareta Paslaru
EXISTĂ O MARGARETA CU PETALE COLORATE: MARGARETA PÂSLARU
Margareta Pâslaru ne-a oferit un interviu în exclusivitate în care ne-a
povestit despre muzică, dar ne-a făcut și o serie de recomandări de seriale!
CUM O PUTEM DESCRIE PE MARGARETA PÂSLARU PRIN INTERMEDIUL A 5 PIESE INTERPRETATE DE-A LUNGUL TIMPULUI, CUM AR ARĂTA ACEST PORTRET?
Când am împlinit 9 ani, am conștientizat faptul că 9 Ani la
9 Iulie nu va mai
fi niciodată. Peste ani am compus “Ceasul vrăjitor”, “Eu și
Timpul”, “Time is a monster”, “Timpul nu moare”.
Sincer, nu prea știu ce declanșează “inspirația”. Ideea, gândul
spontan este cizelat abia după ce murmur melodia și textul, o vreme. Glasul
este instrumentul, îl acompaniez la pian.
Pentru a evita un “conflict” între cei 65 de compozitori care au
scris pentru timbrul meu, vă spun care este istoria acestor piese:
“Timpul”
Îndrăgostită fiind în 1969 am compus muzica și textul.
Orchestrată de A. Abramovici și înregistrată în 1970 a
intrat în concursul TVR Tele Top în ’71. Câștigă în ’72
după ce a ocupat locul I șase ediții
consecutive. La vremea respectivă, nu circulau texte-cântece de
muzică ușoară cu această temă. Expresia “Să întorc
Timpul înapoi” a inspirat alte generații care au preluat-o
până în prezent.
“Păsările
nu mor”
Ovidiu
Dumitru mi-a dat textul inspirat după Eminescu “Și se duc, se duc, pe
rând” (prima experiență de acest gen) pentru spectacolul de teatru
semnat de Al. Starc “De ce nu cade soarele?”, regia Tudor Mărăscu.
Mi-a plăcut mult, m-am așezat la pian, i-am cântat-o după miezul nopții
lui Starc, ieșind în balcon – locuia peste drum, tot pe Calea Victoriei.
“Diamant
fermecat”
Aveam
numai tema muzicală și ideea “Diamant fermecat”. Eugen Rotaru a
definitivat textul. Piesa a fost premiată în secțiunea creație în
emisiunea concurs “Șlagăre în devenire” la Sala Radio; realizator Titus
Munteanu.
“Ce
suflet trist”
M-au
tulburat profund versurile eminesciene în care m-am regăsit. Am înregistrat
piesa în studioul Jolt Kerestely acompaniată la chitară de
Capriel Dedeian.
“Lasă-mi,
toamnă, pomii verzi”
Simțeam porunca
temperamentului meu vijelios, vulcanic, trezit de Ana Blandiana. În lungi
turnee, între spectacole, devoram volume de versuri. Poezia se numea
”Cântec”. Am fredonat refrenul până când am ajuns din nou la pian unde am
cizelat întreaga piesă. Apoi am apelat la Mircea Romcescu, al cărui
aranjament deosebit a fost înregistrat cu orchestra mare Radio condusă de
Sile Dinicu.
Margareta
din interior?
“Flăcări” (Virgil
Carianopol) – “Trăiesc numai cât ard”
ALEGEȚI 5 MOMENTE/ÎNTÂMPLĂRI DIN CARIERĂ CARE AU RĂMAS TOT TIMPUL CU DUMNEAVOASTRĂ.
Fiecare
‘debut’ Muzical din
1958 – aproximativ 793 de înregistrări în Radio, pe discuri, la TV,
Discul de Aur vânzări constante, Trofeul MIDEM la Cannes.
Teatru 1964,
aleasa regizorului Liviu Ciulei ca parteneră pentru Toma Caragiu în piesa
“Opera de trei parale”de Bertold Brecht – 400 de reprezentații.
Filme cu
regizorii Valeriu Lazarov, Andrei Călărașu, Francisc Munteanu 1966 –“Tunelul” –
Diploma de debut în Cinematografie rolul Iulia. Apoi, Lucian Bratu, Al.
Bocăneț, Cezar Grigoriu, Elisabeta Bostan, mi-au oferit personaje care au
contribuit la devenirea mea.
Muzica populară la îndemnul
Mariei Tănase.
5 PLANURI/VISURI ALE MARGARETEI PÂSLARU
Evit
expunerea lor înainte de a fi foarte aproape de posibila realizare.
ȘTIM CĂ SUNTEȚI
CONECTATĂ CU TEHNOLOGIA DAR ȘI LA CURENT CU SERIALELE. CARE SUNT CELE
5 SERIALE PE CARE MARGARETA PÂSLARU LE-AR RECOMANDA DIN
TOATĂ INIMA?
“The
Young & The New Pope”
Fascinantă
introducere, muzica Lele Marchitelli percuție surprinzătoare în ritmul
căreia pășea Jude Law; ne-a făcut cu ochiul pregătindu-ne pentru satira ce va
urma. Creația regizorală de altitudine a lui Paolo Sorrentino uimește, intrigă,
servind cu generozitate actorii. Împletirea unor cutume monahale cu realități
inacceptabile, lupta dintre gândirea elevată și nevoile trupești, replici
inteligente, realism-filozofic, m-au determinat să revăd toate reluările
TV
“Fargo”
Vorbind despre “Fargo”, tipologia personajelor, pe lângă atitudinea
caracteristică, stabilește autoritatea fiecăruia și prin vestimentație,
accesorii. Ecranul inundat de acel alb, rece, încețosat, fără linia
despărțitoare între cer și pământ, fără urma unui orizont fie el și
însângerat, îți dă fiori. Giulgiul zăpezii acoperă o câmpie de cadavre;
atmosfera îți pătrunde în oase, simplu, economic, fără ostentație. Cât despre
schimbul de adolescenți ca o garanție a păcii între ganguri, cruzimea asigură
perpetuarea ororilor. Scenariul, indicațiile regizorale, imaginea și montajul
mă bântuie uneori admirativ.
“Succession”
Tristețea unui succes monstru, global, realizat de rapacitatea celui fără
scrupule, care l-a zămislit. Victime sunt chiar progeniturile
debusolate, scăldate în sterila opulență, fruct al divorțului, fără tăria
și viziunea tatălui. Actorii beneficiază de un scenariu generos, puși în
valoare de regia dinamică, inspirată, reușind să creeze senzația de
“cine-verite”.
Și ar mai fi “The
Handmaid’s Tale” și “Killing Eve”, referitor la aceste
două seriale, percepția cuiva poate distorsiona, chiar poate îndepărta
involuntar tocmai ceea ce ar fi atractiv pentru alții. Prin urmare, vă las pe
voi, stimați cititori, să descoperiți prin propria prismă ceea ce menține
curiozitatea vie, interesul fiecăruia de a reveni săptămânal în fața ecranului,
cu telefonul mobil închis
5
ARTIȘTI AI MOMENTULUI (DIN VALUL DE ARTIȘTI DIFUZAȚI LA RADIO) PE CARE-I ADMIRAȚI
SAU CU CARE V-AR PLĂCEA SĂ COLABORAȚI.
Tudor Chirilă –profesionist cu
stil
Conect-R –
solist expresiv și prin mișcare scenică
Andia –
inflexiuni timbrate
Irina
Rimes – pentru textele interesante
Theo
Rose – fotogenică, actriță în formare
PHOTO CREDIT: arhivă personală Margareta Pâslaru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu