In 1966 Margareta Paslaru a fost aleasa pentru a interpreta rolurile principale feminine in trei filme artistice: "Tunelul", si "Un film cu o fata fermecatoare".
In perioada 1967-1968 Festivalul Mamaia nu s-a tinut.
In perioada 1967-1968 Festivalul Mamaia nu s-a tinut.
A revenit pe scena Festivalului in 1969, an in care trei compozitori i-au oferit creatiile lor. Concursul s-a
desfasurat la Teatrul de drama si comedie Constanta
Premiul
II - creatie - Să nu uităm să iubim trandafirii - muzica Florin
Bogardo, text Ovidiu Dumitru
Acelasi
cantec – muzica Laurentiu Profeta
Dupa
noapte vine zi – muzica Aurel Giroveanu, versuri Tudor Musatescu
Florin Bogardo a ales-o
din nou pe Margareta Paslaru. Despre a doua colaborare: Geo
Costinescu scria in Tomis -
Nr. 8 august 1969: "Si iata-l
pe Florin Bogardo ale carei melodii "Sa nu uitam sa iubim
trandafirii", si "Ora cantecului" sant pe buzele tuturor,
acordandu-i-se doar premiul II la egalitate cu confratele sau de pe cealalta
lista, Vasile Vasilache Junior.
Un frumos moment l-a
constituit si aparitia mult apreciatei soliste de muzica usoara Margareta
Paslaru, care, in stilul ei propriu, a dat o interpretare de certa calitate
slagarului "Sa nu uitam sa iubim trandafirii" ( de Florin Bogardo pe
versuri de Ovidiu Dumitru) ".
Informatia Bucurestiului - Augustin Sandu - 26 iulie 1969 "Iar revelatii mi se pare ca au furnizat, in special, Margareta
Paslaru si Aurelian Andreescu. Margareta Paslaru atesta acum un control aproape
ireprosabil al mijloacelor de expresie, o veritabila stiinta a interpretarii ce
vizeaza conciziunea, precizia fiecarei intonatii, a fiecarui gest si a fiecarei
miscari, in scopul comunicarii cu maxima elocventa a continutului
cantecului"
Flacara
nr.741- 9 august 1969 - "(...) Margareta Paslaru, nu a concurat ci a fost mesagera unor
cantece, mai noi sau mai vechi, carora le-a daruit farmecul personalitatii
sale.(...)"
Editia
urmatoare a festivalului nu a avut loc in 1970 ci in 1971.
La fe la in editiile precedente, si
de data asta, Margareta Paslaru este aleasa de mai multi compozitori pentru
melodiile lor :
Mentiune
- creație - Soarele dragostei – muzica George
Grigoriu, text Romeo Iorgulescu
Linistea mea – muzica Gelu Solomonescu, versuri Aurel Storin
Si
cerul, si luna, si marea – muzica Vasile Veselovschi, text Mihai Maximilian
Of
– muzica Paul Urmuzescu, text Mihai Maximilian
Zarzarul –
muzica Aurel Manolache, text Sasa Georgescu
Margareta Paslaru pe scena festivalului editia 1971 - coperta revistei UJ ELET |
Contemporanul
- 30 iulie 1971: Cei mai solicitati: Margareta Paslaru (5 piese).
Flacara - Magda Mihailescu - nr. 844 -7 august 1971: In ceea ce priveste pe
consacrati: le-am intalnit pe Margareta Paslaru, aceeasi inversunata a
extragerii fiecarei picaturi de frumusete dintr-un cantec (…)
Margareta Paslaru este si in 1969 cea mai solicitata interpreta, ca si in ani precedenti in care a participat la festivalul de creatie: 1963 -2 melodii, 1964 – 6 melodii, 1965 – 5 melodii, 1969 – 3 melodii, 1971 – 5 melodii, 1973 – 6 melodii, 1975 – 3 melodii, 1976 – 5 melodii.
Festivalul Mamaia nu s-a
tinut in 1968. Dar in luna noiembrie a acelui an, la Bucuresti,
Margareta Paslaru avea sa fie inca o data deschizatoare de drumuri fiind
prima solista de la noi care a sustinut un recital extraordinar "One-woman-show" - 23 de melodii, fara invitati
pe scena, acompaniata de trupa Rolf Albricht.
Cinema
nr. 1/ ianuarie 1969 MISS IANUARIE / Mircea Alexandrescu: Pentru
Margareta Paslaru recitalul sustinut la Casa Armatei nu a fost o obisnuita
aparitie scenica, ci un jubileu. La 25 de ani, cantareata, actrita de teatru si
film, am numi-o chiar personajul Margareta Paslaru, a implinit zece ani de
viata in constiinta publicului, zece ani de activitate. Talentul "arde
etapele",spun francezii si, la varsta la care altii fac primii pasi
sovaielnici, Margareta Paslaru este un nume cu acoperire si pe alte meridiane
(vezi premiile pe care le-a obtinut la festivaluri, de la Sopot pana in Cuba). Spectacolul
cu care a inteles sa-si serbeze (tot prin munca) deceniul ei de arta, n-a fost
nici el o simpla festivitate cu cantec, ci a marcat, poate, o noua treapta a
aspiratiilor ei artistice; recitalul spectacol, cunoscut in lume sub denumirea
de "One-man-show" adica un spectacol sustinut de un om, dar care
trebuie sa te tina si sa te multumeasca pe tine spectator ca o intreaga
distributie. Margareta Paslaru, singura - sau poate nu singura, caci a stat tot
timpul alaturi de perseverenta, farmecul si incapatanarea ei, ne-a multumit,
asa cum uneori o intreaga distributie nu izbuteste s-o faca."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu