"Margareta Paslaru Un mit al muzicii usoare romanesti” – compozitorul George Grigoriu, Super Magazin 07.1994; “O legendă vie a României, o artistă cu totul speciala” - J.National 9.07.2008; “Margareta Paslaru este o mare, mare artista” – regizoarea Elisabeta Bostan, Adevarul 27.09.2008; “Mitul Margareta Paslaru continua sa traiasca!” – Jurnalul Saptamanii, Tel Aviv 5.11.2009 I. Segal; “Talentul universal al Margaretei Paslaru reprezinta intr-adevar un fenomen extraordinar” – Borba, Belgrad 1965; “Am considerat parcurgand paginile de creatie ale Margaretei Paslaru ca domnia sa face parte din clasicismul muzicii romanesti prin valoarea compozitiilor” - prof. dr. Mihai Cosma TVR3 2010; “Margareta Paslaru figureaza in Lexiconul Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor” – muzicologul Viorel Cosma - Aula Uniunii Compozitorilor 22.09.2008; “La începutul primăverii, doamna Margareta Pâslaru, un adevărat icon al muzicii românești, pășește în cel de-al 63 an de carieră artistică iar Muzeul Municipiului Bucureşti o omagiază prin organizarea unei expoziții retrospective. Margareta Pâslaru este o figură emblematică a lumii artistice românești, cântăreață, compozitoare, actriță și realizatoare TV și radio.” - muzeulmunicipiuluibucuresti.ro 26.02.2021; “Margareta Pâslaru este onorată ca una dintre cele mai complexe personalităţi ale culturii româneşti, cu o carieră absolut fabuloasă.” - Rador.ro, 09.07.2021

Faceți căutări pe acest blog

joi, 7 iulie 2011

Jurnalul National: Astazi e ziua ta: Margareta Paslaru

Sursa: Jurnalul National / 07.07.2011 / autor:Ramona Vintila / foto Lucian Alecu

http://www.jurnalul.ro/caleidoscop/calendar/astazi-e-ziua-ta-margareta-paslaru-583894.html


Una dintre marile doamne al muzicii uşoare româneşti, şi nu numai, Mar­ga­reta Pâslaru îşi sărbătoreşte sâm­bă­tă ziua de naştere. La mulţi ani!

La a doua lansare a CD-ului de autor „Margareta – 50 de ani de la pri­mul disc – Lasă-mi, toamnă, pomii verzi”), prof. univ. muzicolog, critic muzical Mihai Cosma spunea despre sărbătorita noastră: „Acest volum pe care l-a lansat domnia sa, care este tipărit în Editura Universităţii Na­ţio­nale de Muzică din Bucureşti, este un element inedit pentru Universitatea noastră, care s-a canalizat, aşa cum e şi firesc, în zona muzicii clasice, dar am considerat, parcurgând pa­gi­nile de creaţie ale doamnei Marga­reta Pâslaru, că domnia sa face parte din clasicismul muzicii româneşti prin valoarea compoziţiilor pe care le are, prin impactul acestor compoziţii asupra tuturor generaţiilor, aş spune, de la cei mai vârstnici până la cei mai tineri. (...)”

„Cum trăiesc? Prin muzică şi multiple alte activităţi în sprijinul semenilor. Pasiunea mă face să lucrez fără oprire, chiar dacă nu apar des pe micul ecran, creez muzică şi texte pe care le înregistrez.

Astfel a prins viaţă «Fii voluntar!», tema campaniei «Europa, casa noastră», pe care am interpretat-o şi la aniversarea a «135 de ani de Uma­nitate» ai Crucii Roşii Române. În pa­ralel, noul program pe care l-am ini­ţiat «Voluntarii muzicii» evo­luea­ză cu sprijinul Chelgate şi Reprezentanţa Comisiei Europene la Bu­cu­reşti. Programul-pilot va continua în a doua jumătate a anului în şcolile Capitalei, cu intenţia de a fi extins în restul ţării. Educaţia muzicală este importantă. O altă colaborare de du­ra­tă, de data aceasta la Radio, a evidenţiat printr-o retrospectivă primele două sezoane ale rubricii «Margareta prezintă pe...» din cadrul emisiunii «Radioul de sâmbătă seara». În această emisiune, realizată de Pompilius Onofrei, susţinem tineri de viitor, interpreţi de excepţie ai muzicii pop, folclor, jazz, operă, chiar instrumentişti ai muzicii clasice.

Cei care mă apreciază ştiu cu si­guranţă tot ceea ce trebuie ştiut. Este ui­mitor faptul că după jumătate de se­col de la debutul meu mii şi mii de fani din ţară şi diaspora îmi postează compoziţiile, clipuri, fotografii, versuri, filmele în care am jucat, cro­nici, toate pe site-urile de socializare. Mulţi îmi povestesc despre în­sem­nă­tatea melodiilor mele, care au coincis cu momente fericite din viaţa lor; pri­mul sărut sau prima despărţire, şla­gă­re fredonate în vacanţă, la căsătorie. Do­vada memoriei afective şi colecti­ve transmisă din generaţie în ge­ne­ra­ţie, prin muzică, este ca o hartă a su­fletului românesc răspândit în lume.

M-am născut româncă, beneficiez de gena familiei din care provin.

Vocea mea a străbătut lumea pe calea undelor sau pe scene şi ecran, ca mesager al artei muzicale, dise­mi­nând spiritul românesc. Cum spune o vorba din bătrâni – «Omul sfinţeşte locul», un artist aparţine lumii. Ro­mânia, cu frumuseţile-i divine, răs­co­leşte privitorul precum un tablou. Ce trebuie admirat fără a fi atins. Cât priveşte atitudinea?! Ea poate fi elevată prin cultură şi educaţie.

Artistul se naşte, nu se face! Faptul că am fost aleasa compozitorilor, aleasa publicului, a regizorilor de teatru şi film m-a determinat să-mi ur­mez vocaţia, pasiunea, chemarea, drumul destinului. M-am temut de succes, uneori succesul deschide poarta răutăţilor şi a invidiei.

Chiar sâmbătă, 9 iulie, voi fi la microfonul emisiunii «Radioul de sâmbătă seara», unde îl voi intervieva pe talentatul violonist de numai 13 ani Mircea Dumitrescu. Un sincer «La mulţi ani!», colegilor născuţi în aceeaşi zi!!! Diversificarea paletei artistice pe care am practicat-o o viaţă va continua.”


Articolul a fost preluat si de:

http://www.newspad.ro/Astazi-e-ziua-ta-Margareta-Paslaru,437782.html

http://ziare.www.ro/astazi-e-ziua-ta-margareta-paslaru.html

http://www.ziarelive.ro/stiri/astazi-e-ziua-ta-margareta-paslaru.html

http://stiri-web.ro/astazi-e-ziua-ta-margareta-paslaru-s39160552.html

http://www.radiointact.ro/astazi-e-ziua-ta-margareta-paslaru_144911.html

http://www.e-stireazilei.ro/stire.aspx?hid=D939523BA2255C9553532AD3EDA5CA&titlu=Astazi-e-ziua-ta-Margareta-Paslaru






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu